Általános Szerződési Feltételek
(Termékekre vonatkozó szállítási és jótállási rendelkezések)
Felek rögzítik, hogy a termékek szállításra és a jótállásra a 2013. évi V. tv. (Ptk.) és Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.
Szállító rögzíti, hogy a webáruházában NANRI márkajelzéssel ellátott termékek vásárolhatóak meg.
A továbbiakban: Termékek.
- Szerződés szerinti termékek lényeges tulajdonságai
Szállító a Termékeket forgalmazza. Lényeges tulajdonságairól az adott Termék nevére kattintva tájékozódhat.
- Szállító/Üzemeltető elérhetőségei
A termékek forgalmazója: GAPÉMA Kft.
Postázási cím: 2085. Pilisvörösvár, Derű u. 11.
Iroda: 2083. Solymár, Külső Vasút u. 1.
Adóigazgatási azonosító szám: 23381445-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-179822
Kamarai azonosító: BA23381445
Telefonszám: +36 70 6369494
Elektronikus levelezési címe: kapcsolat@nanri.hu
- Árak
A Termékek árai az adott Termékre kattintva érhetőek el.
- A teljesítés feltételei
Fizetési módok:
- Utánvéttel
- Bankkártyával: az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
- számlát a regisztációnál megadott e-mail címre küldi Szállító.
Rendelések feldolgozása:
A rendelések feldolgozása munkanapokon 1-2 napon belül megtörténik, és átadják a Futárszolgálatnak, a Futárszolgálat munkatársai pedig kiszállítják Önnek. Hétvégeken és ünnepnapokon nincs szállítás.
A hatályos ÁFA törvény szerint az ügylet akkor tekintendő teljesítettnek, amikor a csomag a futár részére átadásra kerül.
Szállítás módja
A küldemények kézbesítése, szállítása belföldön a Megrendelő választása szerint a FOXPOST Zrt. vagy a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. futárszolgálattal történik. A megrendelés feldolgozását követően, ahogy a csomag a Futárszolgálatnak átadásra kerül, a Futárszolgálat e-mailben értesíti Önt, hogy a csomagja várhatóan mikor kerül kiszállításra. Az e-mail tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét. A Futárszolgálat a kiszállítás napjának reggelén e-mailben értesítést küldhet, mely tartalmazza a futár és az ügyfélszolgálat telefonszámát is. A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén újabb értesítést kap a Futárszolgálattól.
FONTOS! A futárszolgálat csak egyszer kísérli meg az újbóli kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak.
A visszaszállítást követően a második kiszállítás költsége a vásárlót terheli.
A csomagok biztosítva vannak 50.000 Ft-ig, e felett extra biztosítást kell a csomagra számolni, ami minden 50.000 Ft feletti összeg nettó értékének 0,3%-a.
Ezúton tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a számlán szereplő szállítási díj, közvetített szolgáltatást tartalmaz.
Kiszállítási idő
Legfeljebb 5 munkanap
A megadott szállítási napon (a rendelés befogadásától számított 2-3. nap) NAPKÖZBEN, az egész ország területén 9.00-17.00 között a Futárszolgálat által előre jelzett várható kiszállítási időpontban tudják fogadni az utánvétes küldeményt!
Visszaigazolás
Minden internetes rendelésről e-mailes visszajelzést küld Szállító. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről. Kérjük, ellenőrizze a Spam mappát is! Telefonos egyeztetés esetén hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 70 636 9494 telefonszámot, vagy írjon a kapcsolat@nanri.hu e-mail címre.
Hibák, hiányosságok javítása
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a terméknél, az elérhető mennyiségnél vagy a termék áránál, Szállító fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után Szállító azonnal tájékoztatja Önt az új adatokról. Ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Adatok, adatbeviteli hibák javítása
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Vásárlási tudnivalók
A weboldalunkon keresztül leadott megrendelésével, vásárlásával egyben regisztrál is oldalunkon.
Vásárlási szándéka esetén válassza ki a terméket, és írja be a “Mennyiség” részbe a megvásárolni kívánt mennyiséget. A „Kosárba teszem” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi a megvásárolni kívánt terméket.
A „Kosár” gombra kattintva (webáruház jobb felső sarok, kosár ikon) megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett terméket, valamint a számla végösszegét és a választható szállítási módokat, valamint ezek költségeit. Itt ellenőrizheti le rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
Amennyiben megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a “Tovább a pénztárhoz” gombra. Adja meg számlázási és szállítási adatait, majd válassza ki a fizetési lehetőségek közül, amelyikkel fizetni szeretne. Végül kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra.
Amennyiben a vásárlás elején bejelentkezik, a korábban megadott számlázási adatait a rendszer automatikusan megjeleníti. Ha másik szállítási címre szeretné az árut kérni, erre is van lehetősége ugyanezen az oldalon a számlázási adatok alatt. Ezután a fentiekben megadott módon járjon el.
Kérjük, olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket valamint az Adatkezelési Tájékoztatót az oldal alján a fizetési mód alatt, az aláhúzott “Általános Szerződési Feltételek” valamint az „Adatkezelési Tájékoztató” szövegekre kattintva. Ha egyetért vele, pipálja ki a négyzeteket. Majd kattintson a “Megrendelés elküldése” gombra. Ekkor megrendeléséről tájékoztató e-mailt küldünk az Ön által megadott e-mail címre.
Bankkártyás fizetési mód esetén a “Megrendelés elküldése” gomb átviszi Önt a Barion fizetőoldalára. Kérjük, hogy a fizetéshez kövesse az ott található utasításokat. A Megrendelés leadása fizetési kötelezettséget von maga után.
Kijelentkezés
Vásárlás befejeztével, kérjük, kattintson a “Kijelentkezés” gombra, és lépjen ki a webáruházból. Erre akkor is szüksége lehet, amikor Ön olyan helyen internetezik, ahol mások is használhatják ugyanazt a számítógépet. A kilépéssel megakadályozhatja, hogy mások az Ön nevében adjanak le megrendelést.
Adatmódosítás, számlázási és szállítási címek
Amennyiben szükség van arra, hogy módosítsa regisztrált adatait, ezt megteheti (bejelentkezés után) a “Címek” gombra kattintva. Itt számlázási vagy szállítási címét a „Szerkesztés” gombra kattintva tudja megváltoztatni.
Ha elköltözik, kérjük, ne felejtse el az új címét nekünk is megadni.
Új szállítási cím hozzáadása
Regisztráció után az Ön alapértelmezett szállítási címe a számlázási címe. Ha másik szállítási címet is szeretne megadni, bejelentkezés után kattintson az “Címek” gombra –> Kattintson a Szállítási cím szerkesztése gombra.
Elfelejtett jelszó
Kattintson az Elfelejtette a jelszót? linkre. A betöltődő űrlapon adja meg e-mail címét, ezután kattintson az „Új jelszó igénylése” gombra. Ekkor egy ellenőrző kódot küldünk Önnek a megadott email címére, amelynek segítségével új jelszót adhat meg.
A jelszavak titkosított formában, automatikusan tárolódnak a webáruházban – azokat egyik munkatársunk sem ismeri.
Várja meg a visszaigazolást
A Vásárló a webáruházban leadott valamennyi megrendelés megerősítésekor a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek elfogadását is megerősíti.
Bejelentkezés
A későbbiekben a belépéshez már csak az e-mail címét és jelszavát kell megadnia a “Bejelentkezés” gomb megnyomása után.
- Panaszkezelés módja
Szállító a panaszokat a 2. pontban megjelölt postai és e-mail címen fogad. A panaszokra Szállító munkanapon 48 órán belül válaszol.
Vita esetén fogyasztó a Békéltető Testülethez fordulhat.
Szállító székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:
Pest Megyei Békéltető Testület székhelye: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
- Elállási jog – 14 nap helyett 30 nap!
Szállító tájékoztatja fogyasztót, hogy a terméknek, vagy több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, vagy több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, vagy ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, vagy a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított jogszabály által biztosított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Ezt a törvényileg biztosított 14 napot a Gapéma Kft. 30 napra emeli meg. Amennyiben a termékkel nem volt elégedett a fogyasztó, úgy a Szállító egy rövid indoklásnak mindenképpen örülne.
Fontos figyelmeztetés!
Az étrend-kiegészítők, illetve csomagolt élelmiszerek esetén a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 29.§. (1) bekezdés e.) pontja alapján a fogyasztó elállási jogát nem gyakorolhatja.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát az 1. sz. mellékletben a megnyíló nyomtatványon (elállási/felmondási nyilatkozat) gyakorolhatja.
A nyilatkozatot fogyasztó a 2. pontban megjelölt postai címre, vagy e-mail címre küldheti meg. Tájékoztatjuk, hogy fogyasztó határidőben gyakorolja az elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi a nyilatkozatot.
Fentebb leírtak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
A 2. számú mellékletben felsorolt esetekben a fogyasztó az elállási/felmondási jogát nem gyakorolhatja.
Amennyiben a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni Szállítónak, vagy a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Fontos figyelmeztetés!
Terméket szállító csak eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában veszi vissza.
A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött árukat tartalmazó csomag felbontásáról a Szállító fényképet készíthet.
A termék visszaküldésének költségét fogyasztó viseli.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A GAPÉMA KFT. nem vállalja semmilyen formában a felelősséget a FOGYASZTÓK számítógépének esetleges helytelen működése miatt, amennyiben az ő számítógépükön megjelenő színek nem felelnek meg az eredetieknek. Termékeinkről készült kép csupán tájékoztató jellegű. A termékek változhatnak a gyártási folyamat során. A fényképek a lehető legpontosabban mutatják be a termékek színét; ugyanakkor a különféle eszközök eltérést mutathatnak a képernyő beállításaiknak kövekeztében is. Nem tudjuk garantálni, hogy a használt eszköz képernyője pontosan adja vissza a színt. Ezért a termékek színével kapcsolatban reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
6.1 . Visszatérítés elállás esetén
Amennyiben fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szállító visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek a miatt merültek fel, hogy fogyasztó a Szállító által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szállító, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
- Kellékszavatosság, jótállás
Ezen tájékoztatásnak Szállító a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet szerinti minta alkalmazásával tesz eleget az alábbiak szerint:
7.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szállító által forgalmazott termékek hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint ‒ az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással (Szállító) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Termék hibája esetén Ön – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás szerződés teljesítés esetén Szállító jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok (7.1. pont) gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Szállító felhívja a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
- A szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar. A rendelés írásban megkötött szerződésnek minősül. Jelen ÁSZF példányát Szállító elküldi minden megrendelés esetén a megrendelés tényéről értesítő e-mailben, amelyről egy link segítségével PDF-formátumban letölthető.
- A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉNEK ÉS FELHASZNÁLÁSÁNAK MÓDJA
Az Ön személyes adatainak védelme a GAPÉMA Kft. és partnerei számára kiemelt fontosságú. A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak (2011. évi CXII. törvény).
- COOKIE („SÜTIK”)
A webáruház a felhasználói élmény javítása érdekében “Cookie”-t használ, melynek részleteit az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.
- ADATKEZELÉS
A webáruház Adatkezelési Tájékoztatója az alábbi linken érhető el:
- FOGYASZTÓVÉDELEM
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Jelen ÁSZF 2020. január 1. napján lép hatályba.
Pilisvörösvár, 2020. január 1
Üzemeltető
1. számú melléklet
ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA
(Csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: ………………………………………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: ………………………………………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
………………………………………………………………… …………………………………………………………………
Kelt.: …………………………………………………..
2. számú melléklet
FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOG ALÓLI KIVÉTELEK
A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási/felmondási jogát
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követően felbontás után nem küldhető vissza;
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát.